Reizigers bovengemiddeld tevreden over reizen met Qbuzz

ASSEN - Busreizigers in Groningen en Drenthe zijn bovengemiddeld tevreden over hun reis met Qbuzz. Dat blijkt uit de jaarlijkse OV-Klantenbarometer van CROW-KpVV. De totale reis wordt gewaardeerd met een 7,6. Dit ligt een tiende boven het landelijk gemiddelde, dat nog nooit eerder zo hoog was.

Op bijna alle onderdelen scoort Qbuzz hoger dan vorig jaar, twee onderdelen werden met hetzelfde cijfer beoordeeld. Opvallend is dat de punctualiteit met een halve punt omhoog is gegaan. Reizigers ervaren dat de bus steeds vaker op tijd vertrekt. De klantvriendelijkheid van de buschauffeur wordt door de reiziger beloond met een 7,7. Dat is drie tiende hoger dan het landelijk gemiddelde. Astrid Veldhuizen (concessiedirecteur Qbuzz Noord) legt uit dat vakmanschap van de chauffeur centraal staat bij Qbuzz. “We richten ons doorlopend op het vakmanschap van onze chauffeurs. Zij hebben dagelijks contact met onze klanten. Zij kunnen als vakman het verschil maken en doen dat ook! We zijn erg blij dat we wederom een hoog cijfer voor klantvriendelijkheid hebben gekregen. Een heel mooi compliment aan onze chauffeurs.” In het najaar van 2014 vulden 91.868 reizigers een schriftelijke enquête in tijdens hun reis met bus, tram, metro, regionale trein en boot. Dat gebeurde op 6.477 ritten in 73 onderzoeksgebieden, die nagenoeg overeen komen met de concessiegebieden. Het onderzoek is uitgevoerd door I&O Research, in opdracht van CROW-KpVV. CROW-KpVV is onderdeel van CROW, kennisplatform voor infrastructuur, verkeer, vervoer en openbare ruimte.