Website Loppersum scoort bovengemiddeld door twitter

Loppersum - De website van de gemeente Loppersum (www.loppersum.nl)presteert bovengemiddeld als het gaat om het gebied van bezoekers, vindbaarheid en snelheid.

Dat blijkt een onderzoek van de De SIMgroep, leverancier van frontoffice-oplossingen voor gemeenten. Die heeft ruim 200 gemeenten getest. Het onderzoek vergelijkt het bezoek en de kwaliteit van de website www.loppersum.nl met gemeenten met een inwoneraantal dat vergelijkbaar is. In de de periode van 1 april 2014 tot en met 31 maart 2015 ligt het aantal bezoekers dat per dag een of meerdere bezoeken aan de website bracht met 125% ruim boven het gemiddelde: 61.980, tegenover 49.736 bezoekers van vergelijkbare gemeenten. Verder blijkt uit het onderzoek dat www.loppersum.nl goed vindbaar is via zoekmachines en dat het Lopster twitteraccount @GemLoppersum zorgt voor 78% van het verkeer naar de gemeentelijke website, tegen 57% bij vergelijkbare gemeenten. Burgemeester Rodenboog is blij dat de nieuwe aanpak van de wesbite aanslaat. September vorig jaar hebben we onze nieuwe website gelanceerd: uit de cijfers van dit onderzoek blijkt dat we goed bezig zijn!. We hebben veel tijd en energie geïnvesteerd in het inrichten van de website en om de meest gevraagde informatie en producten overzichtelijk aan te bieden. Verder zijn we voortdurend bezig met het ontwikkelen van de site en de zoekmachine. Dit alles onder het mom van: Het maakt niet uit waar de informatie staat, als de bezoeker het maar kan vinden. Resultaat is dat de gemiddelde bezoekduur van bezoekers aan onze website gemiddeld gezien laag is; 311 seconden. Bij de gemiddelde gemeente is dit 381 seconden.”