Nettie #VirtueleThuiszorg nieuw welzijnscentrum Delfzijl

DELFZIJL - Onder het toeziend oog van politici, zorgprofessionals en inwoners uit Noordoost-Groningen zijn woensdag de deuren van het nieuwe welzijnscentrum Nettie #VirtueleThuiszorg in Delfzijl.officieel geopend.

Voorzitter Emme Groot van de Economic Board Groningen gaf aan trots te zijn “deze belangrijke voorziening voor zijn vergrijzende regio te ondersteunen”. Tijdens de opening gaf een aantal klanten van het eerste uur aan dat het welzijnscentrum hun zelfvertrouwen heeft verhoogd. Vanuit het centrum maken de welzijnscoaches beeldcontact met klanten en worden afwijkingen in gezondheidsdata gesignaleerd. “Ook geeft het veel rust dat het zorghorloge alarmeert als ik bewusteloos ben,” aldus één van de klanten.

Het welzijnscentrum is een fysieke mijlpaal voor Mobilecare het moederbedrijf van Nettie en Virtuele Thuiszorg. Patrick Landsman van Mobilecare: „Een jaar geleden hadden we de ambitie om mensen in een kwetsbare positie met Nettie #VirtueleThuiszorg iedere dag opnieuw een duwtje in de rug te geven in hun welzijn. Met gepaste trots durven we te stellen dat we onze doelstellingen gehaald en overtroffen hebben. Dagelijks horen we dat klanten zich iets minder eenzaam voelen, meer gestimuleerd worden ‘mee te doen’ en zich veiliger te voelen in hun eigen huis. Vanuit het nieuwe welzijnscentrum gaan we nòg meer mensen helpen en bieden we hen nòg meer mooie diensten.”

Tijdens de opening van het Welzijnscentrum werd ook het onderzoek van Nettie #VirtueleThuiszorg gepresenteerd. De belangrijkste onderzoeksresultaten zijn dat een derde van de klanten een beter beeld heeft van de eigen gezondheidstoestand; 62% zich veiliger voeltover zijn/haar gezondheid door beeldcontact; klanten gemiddeld 10 uur per jaar minder naar de huisarts gaan; van klanten waarmee wekelijks beeldcontact is, voelt 14% zich minder eenzaam; 26% van de klanten zich meer betrokken voelt bij de samenleving en 44% van de klanten aangeeft dat hun welzijn is verbeterd.