Op ontdekkingstocht in Het Hogeland via huis-aan-huis verspreid Waddenland Magazine

In de laatste week van juli en de eerste week van augustus wordt het toeristische magazine ‘Waddenland’ huis-aan-huis in de gemeente Het Hogeland verspreid. Het magazine is een uitnodiging aan de bewoners van de gemeente om deze zomer en de rest van het jaar de eigen achtertuin verder te ontdekken.

Daarnaast brent regiomarketing organisatie Promotie Waddenland toeristische ondernemers nog eens extra onder de aandacht.

Uniek stukje Nederland

„Ik ben burgemeester van de mooiste gemeente van Nederland. En daar ben ik trots op,” stelt burgemeester Henk Jan Bolding in het voorwoord van het magazine. Hij is niet alleen trots op het Hogeland maar ook op de gastvrijheid van de Hogelandsters zelf. Bolding prijst vooral de weidsheid, de mooie dorpen, de dijken en maren en niet in de laatste plaats Unesco Werelderfgoed Waddenzee en Nationaal Park Lauwersmeer. Hij is enthousiast over de fietspaden door akkers en landerijen, bezienswaardigheden, de kunst, cultuur en het vele erfgoed dat zijn gemeente rijk is. „Hogelandsters zullen constateren dat Het Hogeland een volstrekt uniek stukje Nederland is. Een stukje Nederland waarop de bewoners met recht heel trots mogen zijn.”

Bijzondere plekken en ervaringen

Waddenland omvat de hele gemeente Het Hogeland. Lezers worden in het magazine meegenomen op een culturele, culinaire, actieve en historische tocht door het gebied. In twaalf artikelen vertelt het magazine over bijzondere plekken en ervaringen.

In deze editie stappen lezers terug in de tijd van de jonkers met een verhaal over borgen, kunnen ze fietsen over de dijk, lezen ze alles over de zes waddenmusea, het avontuur van het wadlopen, de waarde van duisternis in het Dark Sky park Lauwersmeer, de dorpen Bedum en Winsum en de molens in Het Hogeland. Interactieve routes, de leukste uitjes met kinderen en een overzicht van ‘zien, doen en beleven’ geven inspiratie.

Ook verkrijgbaar bij toeristische informatiepunten

Het Waddenland Magazine is ook verkrijgbaar bij alle acht toeristische informatiepunten. Kijk op www.waddenland.groningen.nl/tips voor de adressen en openingstijden.

In het magazine wordt er verwezen naar meer dan honderd toeristische ondernemers en organisaties in de regio, waaronder musea, historisch erfgoed, tuinen, attracties, accommodaties, actieve (vaar)tochten en culinaire adressen.

Het magazine is een uitgave van MarneVeenstra drukkers en Promotie Waddenland, de huis-aan-huis verspreiding van deze editie is mogelijk gemaakt door een subsidie van Gemeente Het Hogeland. De Ommelander Courant gaat voor de verspreiding zorgen.