3 tips bij het creëren van een bedrijfsfilm in de Eemsdelta

Aangeboden door: promotionfilm.nl

Sommige bedrijven zijn video- en fotogenieker dan anderen. Zware industrie met veel stoomwolken en vonkenregens ziet er nu eenmaal spectaculairder uit dan een kantoortuin met mensen achter computers.

Toch zijn er tips & tricks die je samen met een videoproductiebedrijf kunt toepassen om zelfs van het minst spannende bedrijf een inspirerende bedrijfsfilm te maken. Zeker als je in de buurt zit van een haven zijn er bijzondere scènes te filmen die je in een video kunt verwerken. Het heeft dan misschien niet direct met jouw business te maken, maar de omgeving zegt wel iets over je bedrijf. En de manier waarop je zakendoet. Wat zijn de kosten van een bedrijfsfilm laten maken? In dit artikel geven we je 3 tips om de kosten te drukken en toch een professionele bedrijfsfilm te produceren.

1. Doe voorwerk

Als je dat wilt kun je het hele proces van bedenken, scripten en uitvoeren bij een videoproductiebedrijf uitbesteden. Dat is lekker makkelijk want dan heb jij er geen omkijken naar. Maar wil je dat wel? Jouw bedrijf is immers je kindje. Je steekt er je ziel en zaligheid in. Je weet hoe het begon en wat het aan bloed, zweet en tranen heeft gekost om te komen waar je nu bent. Jij weet als geen ander wat jouw bedrijf anders en succesvol maakt. Het is dus heel logisch dat je nauw betrokken bent bij de productie van een bedrijfsfilm. Probeer daarom zelf te bedenken waar de film op zou moeten focussen. Schrijf dit op en probeer het voor je te zien als bewegend beeld. Als je al een duidelijk idee in je hoofd hebt kun je een videoproductiebedrijf gericht briefen, dat scheelt tijd en geld.

2. Kijk echt om je heen

Loop door je pand heen en bekijk het met de ogen van een vreemdeling. Wat zijn bijzondere plekken? Noteer die plekken. Ga ook vaak een rondje lopen in de buurt. Wat maakt de omgeving zo bijzonder? Maak veel foto’s. Kijk ook eens goed naar je medewerkers, toeleveranciers en opdrachtgevers. Daar zitten ongetwijfeld interessante mensen tussen die het verhaal van je bedrijf kleurrijk kunnen vertellen. Vraag of ze daar open voor staan. En wat zouden ze moeten/willen zeggen? Op deze manier krijg je een totaalbeeld in je hoofd dat je later kunt gebruiken om je bedrijf onderscheidend neer te zetten. 

3. Iedereen is creatief

Mensen denken vaak van zichzelf dat ze niet creatief zijn. Onzin! Pak bijvoorbeeld iets alledaags en doe het op een niet alledaagse plek. Zo kun je een interview geven over je product of dienst terwijl op de achtergrond een vrachtschip wordt gelost. Het geeft direct een gevoel van bedrijvigheid en ondernemerschap. Maar je kunt ook een idee verzinnen waarmee zelfs een bureau interessant in beeld wordt gebracht. Zet het bureau op een dijk bij de haven of midden in het weiland tussen de koeien en je hebt direct een bijzonder beeld. Kortom, gebruik je eigen creativiteit om een eigen identiteit neer te zetten.