Finale Booming Business met YouTuber Kalvijn in Evenementenhal

DELFZIJL

Samen met YouTuber Kalvijn houdt Economic Board Groningen zondag 11 november om 15.00 uur de finale van het unieke pitchevent ‘Booming Business’, waar vijf jonge finalisten hun bedrijfsidee gaan pitchen.

Doel van deze speciale editie is om ondernemerschap bij jongeren te stimuleren, met daarbij een prijs van € 10.000 die over de winnaars verdeeld wordt om de ideeën tot uitvoering te brengen. Kalvijn heeft meer dan een miljoen volgers op social media en is afkomstig uit Meedhuizen. Naast Kalvijn en Petrus, zal ook de Groningse ondernemer Ben Woldring jurylid zijn.

De finale wordt om 16:45 uur afgesloten met een Meet & Greet met Kalvijn. Bezoekers kunnen zich aanmelden via: aanmelden.kalvijn.nl

In de serie Booming Business op het YouTube-kanaal van Kalvijn ging hij op zoek naar het beste en meest potentiële idee uit deze regio. Op zijn website kon er gestemd worden, onderstaande ideeën met de meeste stemmen staan zondag in de finale.

Aardbevingen Docu

Larissa (17) en Henriette (15) uit Siddeburen willen een documentaire maken over aardbevingen met daarin interviews met kinderen en ouderen uit Noord-Groningen. Daarnaast willen zij het geld gebruiken om een eigen doeboek over aardbevingen te ontwikkelen voor jonge kinderen.

Bouwbedrijf

Overkappingen die blijven staan en vlonders die niet zomaar wegzakken. Dat gaat timmerman Jesse (15) uit Winsum ontwikkelen én bouwen als hij het geldbedrag wint.

Boekingswebsite Eeldetrips

Vliegtuigfan Tom (16) uit Hoogezand heeft zijn eigen website waar hij alle vluchten van- en naar Eelde handmatig heeft ingevoerd. Het geldbedrag zou hij investeren in een grote, eigen boekingssite, zodat hij zonder schulden kan beginnen met zijn droom en financieel op eigen benen kan staan.

Slimme schoenen spiegel

Alex (18) uit Tripscompagnie wil een doos ontwikkelen die een schoen via een spiegel op een voet kan projecteren. Zo hoef je schoenen niet meer te passen in een winkel om te weten of ze je staan.

Op https://stemmen.kalvijn.nl/ zijn korte filmpjes van de selectiedag van deze kandidaten te vinden. De volledige 3 afleveringen van de selectiedag zijn te vinden op YouTube (zoekterm: Kalvijn Booming Business) en zijn 320.000 keer bekeken.

Kelvin Boerma, alias Kalvijn (22), is opgegroeid in Meedhuizen. Hij is in een jaar tijd met zijn YouTube-kanaal gestegen van 480.000 abonnees naar ruim 850.000 abonnees. Op Instagram heeft hij inmiddels meer dan een half miljoen volgers. Hij is een echte ondernemer en werkt al 10 jaar samen met zijn in Appingedam opgegroeide compagnon Peter de Harder (Petrus), waarmee hij zeer succesvolle formats heeft ontwikkeld, zoals de Challenges Cup. Hij is medeoprichter van de populaire VEED Awards, stimuleert nieuw talent (waaronder Senna Bellod), heeft een gigantische following die hij de ‘KALFAM’ noemt en steekt hen graag een hart onder de riem met de quote: ‘Doe eens gek, je bent al normaal genoeg’. Kelvin is eerder dit jaar door het publiek uitgeroepen tot ‘Beste Mannelijke YouTuber’.