Student start marketingbureau

FARMSUM

De 21-jarige student marketing Jacko ter Voorde uit Farmsum is zijn eigen marketingbureau Noorder Marketing gestart.

Volgens de jonge ondernemer, die studeert aan aan de Rijks Universiteit Groningen,is een goede website tegenwoordig onontbeerlijk. “De interesse voor marketing is ontstaan vanuit de opleiding hbo internationale hotelmarketing die ik gevolgd heb,” vertelt Ter Voorde. “Daar zijn ze heel ver met online marketing. Vooral hotels in het buitenland hebben een hele interessante marketingstrategie. Nadat ik bij diverse bedrijven stage had gelopen kwam ik voor de keuze verder studeren of gaan werken. Ik koos voor het eerste, maar besloot ook wat met mijn kennis en ervaringen te gaan doen. “

“Mijn eerste project was de marketing verzorgen voor grandcafé Het Lokaal en Hotel de Singel. Van beide kanten beviel het heel goed en de eigenaar was ook heel tevreden met het resultaat. Toch besloot ik om mijn eigen bedrijf te beginnen. Ik miste de variatie in opdrachtgevers. Ik ben van mening dat kleinere bedrijven dezelfde marketing mogelijkheden moeten hebben als de grote bedrijven. Ik heb een concept ontwikkeld dat dat kan verwezenlijken. Noorder Marketing was geboren.”

“Ik ontwikkel website, maar analyseer ook bestaande websites. Daarbij kijk ik wat gaat er goed gaat en wat kan beter kan. Ook kan ik commercials vooraf laten testen. Dat is uniek in de regio. In een realistische omgeving wordt de commercial geplaatst en een onafhankelijk panel krijgt vragen of bijvoorbeeld de boodschap is blijven hangen en de merknaam goed naar voren kwam. Grote bedrijven als Unilever en Coca Cola maken ook van een zelfde soort systeem gebruik. Ook ben ik bezig om nieuwe marketingsproducten te bedenken. Hoe dat er uit gaat zien, kan ik nog niet zeggen.”

Ter Voorde doet het werk niet alleen. “Ik werk samen met Sander Smit en Benjamin Jansema. Zij zijn goed in het grafische werk. Ik ken hen goed en weet dat zij kwaliteit leveren.”

Mark Giesolf


Auteur

Redacteur