Avond City Marketing in Apppingedam: ondernemers aan zet

APPINGEDAM

Het Ondernemers Kontakt Appingedam (OKA) houdt op 3 oktober om 19.00 uur voor alle ondernemers uit Appingedam een informatieavond in Kabzeël.

Dan komt het City Marketing plan aan de orde. City Marketing, wat is dat eigenlijk? „Het is een middel om consumenten aan de stad Appingedam te binden,” vertelt OKA-bestuurslid en internetondernemer Gert de Groot. „Niet alleen de eigen inwoners maar juist de consument uit de verre regio moet komen shoppen in Appingedam. Willen we als ondernemers uit Appingedam samen succesvol worden of alleen maar overleven? Uit diverse rapporten blijkt dat Appingedam een regiofunctie heeft en dat we als stad met haar bedrijvigheid goed scoren bij de consument. Maar het is ook een feit dat het koopgedrag verandert en dat er andere behoeftes zijn ontstaan bij de shopper. De consument wil weer naar de specialist, wil vermaakt en verrast worden. Dat vind je niet in de onlineshop maar in de fysieke winkel. Willen we als stad deze boot niet missen moeten we nu handelen. Gelukkig doen we als Damsters al heel veel samen. Maar ik denk dat, als we slimmer met elkaar gaan samenwerken, we succesvoller kunnen worden.” „Iedereen moet weer trots worden op onze mooie stad Appingedam,” vult Bert Schonewille aan. Als voorzitter van de OKA en ondernemer in de financiële sector weet hij als geen ander dat samenwerking belangrijk is om ook succesvol te zijn. „Om van Appingedam een winhelbelevingsstad te maken moeten de handen ineen. Het liefst in één overkoepelend orgaan waarin vertegenwoordigers zitten uit alle belang hebbende organisaties, zoals ondernemers, gemeente en evenementen. De vertegenwoordigers houden zich bezig met marketing van Appingedam. Doelgericht met oog voor het geheel. Het OKA wil iets tastbaars aan de stad en haar ondernemers geven. Het City Marketing plan is een platform waardoor consument, evenementen, ondernemers en stad als één worden gezien. „We willen verder nog niet te veel vertellen,” zegt De Groot. „Op 3 oktober zullen de details van het City Marketingplan worden gedeeld met aan alle genodigden. Het moet een plan zijn dat door alle ondernemers word gedragen en omarmd. De eerste gesprekken hebben reeds plaats gevonden tussen bestuursleden van diverse ondernemersclubs en een ieder was enthousiast en positief.” „Ja, de ondernemer is nu echt zelf aan zet,” meent Schonewille. „Willen we als ondernemers groeien in Appingedam dan moeten we met een strategisch plan komen om ook in de nabije toekomst een goed ondernemersklimaat te houden in onze mooie stad. Ik geloof in samenwerking. En ik denk dat de Damster ondernemer klaar is voor de volgende stap.”

Auteur

admin