Echte Groningers verbaasd door eigen succes

Delfzijl

U komt ze misschien wel eens tegen op Facebook: de portretten van Echte Groningers. Ze laten zien hoeveel bijzondere en inspirerende mensen er in de provincie wonen.

In 2016 kreeg het project een jurybijdrage in de mediaverkiezing van het NAM Leefbaarheid- en Duurzaamheidprogramma. Een jaar na de start heeft de Facebook-pagina 3500 volgers; de filmportretten bereiken tot wel 250.000 mensen.

Het online project startte om te laten zien hoe veel energie en ondernemerschap Groningers hebben. „Het mooie is dat mensen al vrij snel tegen ons zeiden: daar moet je eens gaan kijken, diegene is de moeite waard om te portretteren,” vertelt initatiefneemster Marleen Godlieb van stichting Noordgedacht. Ook het bereik van de facebookpagina groeide sterk, van een paar duizend naar een gemiddelde van rond de 30.000 mensen.

Vanwege het grote succes blijft de stichting doorgaan met het promoten van Groningen en de Groningers. Benieuwd naar de filmportretten? Check dan: www.facebook.com/echtegroningers.


Auteur

Redacteur