Wervingcampagne werken in de ouderenzorg

DELFZIJL

Vijftien zorgorganisaties in Noord-Nederland lanceren de imago- en wervingscampagne ‘Werken in de ouderenzorg. Dat zit in je.’

Werkgeversorganisatie ZorgpleinNoord kreeg begin 2017 het signaal van werkgevers in de ouderenzorg dat er een grote behoefte ontstaat aan verpleegkundigen en verzorgenden. Daarnaast kampt het werken in de sector met een negatief imago.

Daardoor wordt het steeds moeilijker voor zorgorganisaties om mensen te enthousiasmeren om te komen werken in de ouderzorg. Terwijl medewerkers uit de ouderenzorg aangeven het werk veelal mooi en belangrijk te vinden. ZorgpleinNoord bracht daarom vijftien zorgorganisaties bij elkaar en ontwikkelde de campagne ‘Werken in de ouderenzorg. Dat zit in je.’

Dinsdag 13 juni is de website www.ouderenzorgzitinje.nl en de Facebook-pagina ‘Ouderenzorgzitinje' live gegaan. Op de website vertellen medewerkers uit de ouderenzorg over hun ervaringen tijdens het werken met ouderen. Met hun foto en verhaal zetten ze mensen aan het denken over het belang van goede zorg voor ouderen. Met als doel: een realistisch en positief beeld geven van het werken in de ouderenzorg.

Op de website zijn mogelijkheden om in contact te komen met organisaties in de ouderenzorg als schoolverlater, zij-instromer of werkende in een andere sector. Daarvoor bieden de vijftien deelnemers meeloopdagen, werk-leertrajecten en vacatures.

De campagne is een initiatief van ZorgpleinNoord, werkgeversorganisatie in Noord-Nederland. Het komende jaar richt de campagne zicht vooral op online en sociale kanalen. Deelnemers zullen zelf ook middelen inzetten binnen eigen kanalen. De deelnemende organisaties aan de campagne zijn: Burg. van Julsinghatehuis, De Hoven, Icare, Interzorg, Kwadrant Groep, Meriant, Noorderbreedte, Patyna, Thuiszorg het Friese Land, Treant Zorggroep, Zonnehuisgroep Noord, Zorggroep Drenthe, Zorggroep Meander, Zorggroep Oosterlengte en Zorggroep Tangenborgh.


Auteur

Redacteur