(update) Gemeente Delfzijl app voor melden losse stoeptegel of zwerfafval uitgesteld

DELFZIJL

Wethouder Jan Menninga zou vandaag (donderdag 1 juni) de 'Gemeente Delfzijl app' officieel in gebruik stellen. De lancering gaat echter niet door.

De reden hiervoor is dat de gemeente signalen krijgt dat de app op dit moment niet op alle telefoontoestellen goed werkt. Er wordt eerst naar een oplossing gezocht.

De app is speciaal ontwikkeld om sneller en makkelijker meldingen in de openbare ruimte, zoals losse stoeptegels, kapotte straatverlichting of beschadigde verkeersborden, door te geven. Via de app is het ook mogelijk een afspraak te maken met het Klant Contact Centrum (KCC) en nieuwsberichten vanuit de gemeente te volgen.

„Het gebruikersgemak staat voorop,” meldt de wethouder. „Niet alleen voor de melder, maar ook voor de medewerkers van Gemeentewerken die met de melding aan de slag gaan. Dit omdat de mogelijkheid wordt geboden om op een kaartje en met een foto aan te geven waar de melding gedaan is.”

Inwoners konden al via de website of telefonisch een melding doorgeven aan de gemeente, met de app is daar nu een extra mogelijkheid bijgekomen.

De 'Gemeente Delfzijl app' is gratis te downloaden via Google Play of App Store. Het doorgeven van een melding kan online 24 uur per dag via www.delfzijl.nl/meldpunt of telefonisch, via 140596, het telefoonnummer van de gemeente. Meer informatie over het doorgeven van een melding is te vinden op www.delfzijl.nl en in de speciaal hiervoor ontwikkelde flyer 'Melding openbare ruimte doorgeven'.

Deze is vanaf 2 juni gratis bij het KCC in het gemeentehuis af te halen.


Auteur

Redacteur