Paviljoen Overdiep overgenomen

Appingedam

Jenz en Maartje Verborgt uit Schildwolde zijn sinds kort de nieuwe eigenaren van het Paviljoen Overdiep. Het horeca-echtpaar gaat het concept van het paviljoen veranderen.

Het paviljoen stond al geruime tijd te koop. Na enige tijd onderhandeld te hebben kwam de afronding in een stroomversnelling. “Via mijn werk bij Holland Casino kwam ik door een opdracht van Albert Heijn in aanraking met Abel Banus. We hadden al langere tijd plannen om een eigen horecazaak te hebben, maar hebben dit vanwege de kinderen nooit gedaan. Toch waren de plannen er nog steeds, maar wel met voorwaarden. Voor ons was het belangrijk dat het geen oud pand moest zijn, omdat daar te veel aan moet gebeuren, het een A-locatie is en dat het potentieel heeft. Het is het mooiste plekje van Appingedam. Hij tipte ons dat het paviljoen te koop stond. Al snel zagen we dat aan onze voorwaarden voldaan werd. In december vorig jaar zijn we gestart met de onderhandelingen. Nadat in april de koop was afgeketst, zijn we in juli weer bij elkaar gekomen en toen was de koop snel rond.” Door de overname gaat er wel wat veranderen aan de Stadshaven. “We gaan het concept anders doen,” vertelt Maartje die de keuken voor haar rekening gaat nemen. “Jenz en ik hebben ieder 17 jaar horeca-ervaring. Ik sta 17 jaar in de keuken en Jenz heeft zijn sporen verdiend als gastheer. We vinden kwaliteit van het eten en aandacht voor elkaar belangrijk. De term ‘Aandacht voor elkaar’ hebben we ook verwerkt in ons nieuwe logo. Aandacht voor de klant en service zijn essentieel. De service en het eten moeten goed zijn. We starten met een compleet nieuwe ploeg en de kaart is anders. De kaart is kleiner en past bij een paviljoen.Wij willen dat mensen op elk moment van de dag bij ons terecht kunnen voor eten en drinken. Dat is het kenmerk van een paviljoen. We worden dan ook een soort brasserie met broodjes en plates. Het eten dat geserveerd bereiden we zelf en is altijd vers. We gaan alleen gebruik maken van kwalitatief goede producten. Zo maken we zelf kibbeling uit kabeljauw en zijn de schnitzels afkomstig van weiderunderen. Doordat we louter werken met producten die niet het hele jaar door verkrijgbaar zijn, zal de kaart per seizoen verschillen. Ook hebben we geïnvesteerd in efficiency, zodat de klant snel wordt geholpen. We gaan de komende maanden gebruiken om alles fine te tunen en zullen luisteren naar de klant. Daarnaast is er gratis WIFI. Naast de kaart zullen het interieur en het terras eveneens een verandering ondergaan. Het plan is om daar loungebanken te gaan plaatsen en we denken aan een sloepverhuur. Tevens zijn er plannen om de ingang meer zichtbaar te maken en deze te verplaatsen. Daarvoor worden de ‘rustige maanden’ gebruikt.” Ook wethouder Annalies Usmany van de gemeente Appingedam is verheugd dat de ondernemers deze stap hebben genomen en wenst hen veel succes. “Als gemeente zijn we blij dat mensen in deze tijd een zaak overnemen. Het feit dat het een jong fris stel is dat het paviljoen gaat uitbaten, is alleen maar goed. Met de Damsterdag kregen zij meteen hun vuurdoop.” Mark Giesolf

Auteur

Bram Noordhuis